Official Japanese MGSV site FAQ updated with some more details on MGO and FOB

The FAQ on the official Japanese website for MGSV:TPP has been updated with some new information on online play, which has been translated by JunkerHQ.

1. In MGO matchmaking, you can choose between ‘Japan’ or ‘ROW’.
2. You can infiltrate other people’s bases and they can infiltrate yours even if you don’t have PlayStation Plus or Xbox Live Gold.
However, you won’t be able to deploy to defend your base without the online services (and you’ll need it to play MGO as well).
3. Mother Base resources are kept separate from those from your FOB.
4. You won’t be able to use vehicles when infiltrating FOBs, and you can’t bring a buddy along.

Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-Screenshot-Gamescom-Mother-Base-5

Source: Official Japanese MGSV site, translation by JunkerHQ, via MGOF

  • Randomsniper

    Fine i always liked working solo

    • Gatsu

      😀

    • Daburcor

      This was an actual YouTube caption I witnessed with my own eyes.

      • Randomsniper

        Lol and sorry to sutherland hayters but i always heard solo and neverbgorgonzola

        • Gatsu

          That gorgonzola is so stupid lol. Hayter fanboys.

          • Randomsniper

            Did you ever wqtch fst woman yells at skaters.so funny!

          • gerber

            I heard it right way and I am not even native. But I have to admit when I read about goronzola, it cracked me up

        • Daburcor

          Yeah, it’s weird to me that people have a problem with the way Sutherland pronounces things. Mainly because I am actually deaf and have never had trouble understanding him! xD

        • Mr. Sir Shpee

          To be completely honest I’ve understood what he said all the time. I can see how people might hear things like Gorgonzola but I heard it correctly, personally.

      • Well..I guess now we know what happens here

      • JJBYACH
  • kuaikukia

    Copy from reddit
    ——————————————
    In an interview (currently live). Peeler said that you can own a total of 4
    FOBs. The first FOB is entirely free and can be purchased with GMP. The
    next 3 FOBs cannot be purchased with in game currency at all and can
    only be purchased with Mother Base Coins. Mother Base Coins CANNOT be
    earned in game by any means and can only be acquired through real world
    currency transaction.
    ———————————————-

    • Danny Patten

      When I interpret the FOB Game-play Demo correctly they only had 1 FOB right? Looked like enough work to me tbh. Just imagine getting into constant FOB defends because you have 4 of them. That would actually harm my game play.

      • kuaikukia

        yea, works to me too. I don’t have time to manage all 4 FOB. 1 is enough for me

        • GrayFoxWasTaken

          Im going to get them once (idk if you can loose a base or how its going to work)

      • GrayFoxWasTaken

        But do they all generate items/gmp/soldiers?

        • Danny Patten

          But I can’t see why you would need so much GMP. There will be a point in the game anyway where you have developed everything. Story gameplay and online gameplay wise? OR they have some sweet DLCs in store. (crosses fingers)

          • GrayFoxWasTaken

            I think its going to take a while to develop everything with or without FOBs but my real point is that I hope there is some reward besides making the game harder

    • Gatsu

      I read from Junker twitter that there was some way to earn. Or then it was a daily login bonus to earn few coins…

      I didn’t think they would do it like this :/. I wonder though how easy it is to def all FOBs.

      • kuaikukia

        Guess we just have to find out when FOB online goes live.

        • Danny Patten

          Or rather i you have to complete the story once to unlock it?

          • kuaikukia

            probably

    • Shalashaska

      Also, unless you buy more FOBs you cant disptach more than two combat developement missions at one time. (CDeve … its basicslly outer ops from PW)

      This is a dirty trick.. they better allow me to buy more FOB with in game currency after saying that u could do that :@

      • Cobra Commander

        Everything I ever read had Konami said EVERYTHING is available without micropaying.
        Explain to me why the 3 extra FOB’s need to be bought with MB coins.
        Doesn’t sound like EVERYTHING to me either.

  • H’m

    Mother Base resources are kept separate from those from your FOB. << ok this makes sense but i was kinda hoping it was together to make you fight for it more

    • Gatsu

      Hmm I like it this way maybe more. I don’t want to lose my whole MB haha XD…

  • Ah too bad you can’t infiltrate and defend a FOB in a group

  • Danny Patten

    But what happened to the statement that you can get the MBC doing dailies?

  • Gatsu

    I appreciate Nyxus take the time to give us new information, even when got the game ^_^. You’re a true patriot 😀

    MGO matchmaking Japan or ROW?? Can someone translate that for me lol.

    • ROW= Rest of the world? Idk if you want to know that

      • Gatsu

        Oh right make sense thx guys. Brain still little sleepy. :3

    • Danny Patten

      ROW = Rest of the World? Just guessing^^

    • thetrooper1989

      Damn you’re still awake? I’ve got insomnia and currently downloading PES 2015 demo because I’m so bored……

      • Gatsu

        Noo lol I slept well. 🙂
        Good way to make time fly lol.
        Insomnia is bad bro.

  • Shalashaska

    oh oh man.. man.. so long.. so so worth the wait.. best MGS EVER!!!!

    • H’m

      best mgs ever, i duuuuno man.. mgs 3 was pretty impressive

      • Shalashaska

        Dude, I am.. trust me. BEST MOTHER FREAKING MGS EVER… EVER EVER EVER.

  • GrayFoxWasTaken

    If I set up a LAN and just me and my friend are playing, can we just invade eachothers bases? I know nothing about LAN, but I really want to have snake offs with my friends

    • Danny Patten

      I doubt that. The PS4 doesn’t offer Intranet (Intranet=/=Internet) options as far as i know.
      And for PCs, I’m fairly certain that this is something that requires a constant internet connection, since they DB on their servers store your FOBs. Thats why you can be attacked while being offline.

      • GrayFoxWasTaken

        That was very helpful, thanks

        • Danny Patten

          You’re welcome 🙂

  • Shalashaska

    Lol guys ..remeber the penis on the back of the sneakig suit… yeeeeaaa….oh god why

    Quiet makes up for it though so KUDOS xD

    • Please don’t remind me of it :s

      • Shalashaska

        Its still there dude :/
        Silently … sneaking into our dreams..

        • Gatsu

          I’m sure we get used to it :). So much to see in the game so don’t look it nonstop.

          • Shalashaska

            True that. Have you gotten your hands on it yet? Brother I tell you.. oh i tell you.. oh.. oh.. yeeaaa.. oh..yeaa..

          • Gatsu

            XD

    • Gatsu

      What Penis <__> ..

      Ohhh wait….Ohhh shit now I remember O_O! Why’d you have to remind me Shala @_@ …

      • Danny Patten

        I don’t get it. What Penis?

        • Gatsu
          • Danny Patten

            Jesus…why would anyone see a penis there? Is that a from 4chan? Has to be…

          • Gatsu

            I don’t really see it so much but I think it was funny when was posted for first time. Developers obviously didn’t see that too either. Dirty minds of ppl lol.

          • H’m

            WTF!!! seriously.. babahaahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahha…

          • Didn’t realise until you pointed it out.. Thanks.

          • H’m

            posted this b4.. but i feel its needed NOW 🙂

            http://i.imgur.com/OO2Bzxh.jpg

          • Daburcor

            Real men use Big Boss brand. No substitutes. xD

          • scarecrow

            What has been seen, cannot been unseen.

            Damn Gatsu! >_<

      • Shalashaska

        So that when you ser it in game, it doesnt give you a heart attack.. its so.. PROMINENT .. 🙁

        • Gatsu

          Ok thx brother 😉

    • gerber

      Yeah this is so Kojima.

      -Creates a badass sneaking suit
      -inserts a penis shape on the back

      I am pretty sure he was aware of that and decided to leave it that way. Oh Kojimmy

      • Shalashaska

        kojima be like “muhaha took out my name? HERE YOU GO WITH PENISES! HAHA EVEN METAL GEAR”

  • Gatsu

    Need to enjoy these tweets while we still can before TPP :).
    https://twitter.com/HIDEO_KOJIMA_EN/status/637841630976868352

    • kuaikukia

      So good to be game developer

  • Haha so what happened with the CE CLOSE UP post

    • Randomsniper

      Cuntani got pissed off

    • Offline until September 1st. 😉

  • Javier

    Question. I have an usa account. The game was coming tuesday at 04am, yesterday it was tuesday at 01am and now its tuesday at 00am. Has this something to do with my local tine?

    • H’m

      CURRENT US TIMES
      7:39 AM
      Sunday, 30 August 2015 (EDT)
      Time in Washington, DC, USA
      6:39 AMChicago (CDT)
      5:39 AMDenver (MDT)
      4:39 AMPhoenix (MST)
      4:39 AMLos Angeles (PDT)
      3:39 AMAnchorage (AKDT)
      1:39 AMHonolulu (HST

  • Gatsu

    Oh maan. the feelings one gets when only see “1 Day” left on the countdown timer. My emotions will go nuclear when see TPP main menu ;O…

    • stocchinet .

      Haha i was thinking the same thing while scrolling down!

  • TyranuS

    Im confused right now. Can someone tell me when TPP will be able to download in germany on PC for those who preordered because I read somewhere it would be 2pm on monday, 31 and somewhere else I just read its still september, 1?

  • represent

    • H’m

      and this is why australians rule 🙂 AUSSIE AUSSIE AUSSIE Oi Oi Oi!!! (jb hifi)

      • Danny Patten

        Are you a bloody ocker mate?

        • H’m

          certainly am my friend, well..apart from being ocker… 🙂

          • Danny Patten
          • Cobra Commander

            Almost looks like a Funnel Web, except:
            It has it’s eyes all on the front of it’s head (especially note the large set in the middle).
            This is a jumping species of spider (the jumping gives it away too, lol).
            While Funnel Web spiders have the black hairless skin and are fast runners, they do not jump.
            You Aussies have some of the most vicious snakes and spiders in the world.

      • MattleGear!

        Ausssie!! We love to stick it to punks!

      • Random sniper

        My cousins wife is Japano Australian (not sue if that term exists lol) and we argued a lot about snakes in Australia haha I’m a bit scared going there you know plz dont judge it’s my genes

      • Random sniper

        I’m the same guy whom you said be nice or fuck off aka leguywhodrownedquiet

        • MichaelPayneV

          Dude, what are you trying to prove, mate?

          • Random sniper

            Nothing !

          • Random sniper

            Oops wrong comment!

    • DouglasPly
  • Tripa Seca

    Anyone else thinks FOBs are a homage to the MSX games?

  • MattleGear!

    So i been reading the UK broke streat day release.. And the Middle East has aswell..
    And some guy on the EB game Australia facebook said that an EB in Ballarat broke the street release date also..

  • No Place For Hayter

    Just posting for no real reason, still waiting while more people are still getting the game, lol.

    I feel like these kind of comments has become the new “GIVE US A RELEASE DATE” comments, lol.

    • MichaelPayneV

      2 days left for me!

  • Shadow Rex

    Hahaha my JB-HI did the same thing…

  • MichaelPayneV

    I bet this fell off the radar for everyone!
    The first Song on Lupe Fiasco’s Mistape, is not just using Elegia, but the audio from the E3 2015 Trailer!
    Basically Official TPP Rap!

    https://soundcloud.com/lupefiasco/1-in?in=lupefiasco/sets/pharaoh-height-230

  • MichaelPayneV

    And the WTFs don’t stop!

    Skip to 0:38, this is what he says:

    “This is that “there should be a name for it”
    Hideo should go and make a game for it
    Mama should make you change for it
    Kinda rap that sends jaguars running back into the rain forest”

    https://soundcloud.com/lupefiasco/3-of

  • MichaelPayneV

    Question: Am i the only one who will do the second Playthroguh while wearing and Eye patch?

    • Hussain Alkhalaqi

      Probably.

    • muaddib

      Why the second?
      Why not the first?

  • MichaelPayneV

    The Symbolistic in this Fan-Art is really, really strong!

  • MichaelPayneV
  • bigboss

    Couldnt add my info to the MGSV info chart via my Ps4 so here it is (system)ps4 (PSN id) tattoo_guru3 (faction name) Venomous Vipers

    • bigboss

      Add me for neutral/ally status

  • Aditya D

    “You can infiltrate other people’s bases and they can infiltrate yours even if you don’t have PlayStation Plus or Xbox Live Gold”

    Is that mean if i play TTP from Pc, i can infiltrate other people bases that playing on Console ?
    Whichmean Cross-platform ?

    • muaddib

      I’m playing on PS3 and will infiltrate the PC gamers’ FOBs. Just to prove that i don’t need a high tech hardware to be a Big Boss.
      Watch your back.

      • Aditya D

        I’ll be waiting 🙂

  • decoyF0XX

    @Nyxus Does this legit mean that I can infiltrate FOBs, as in, sneak through other player’s bases without PS Plus?? Cause that would be awesome!?

  • Pingback: Konami has plans for Metal Gear Online tournaments – Metal Gear Informer()

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close